Hoe ziet een team- traject eruit:

We starten bij jouw team op de werkvloer. Met ieder teamlid loop ik 1-2 uur mee. Ik luister en kijk goed, hoe bel je, hoe werk je, hoe ga je gesprekken aan met klanten, relaties en collega’s. Ik geef direct aan waar je heel goed in bent, én geef tips waar je meteen wat aan hebt.

Persoonlijke gesprekken en gezamenlijke inzichten

Na het observeren volgen de één-op-één gesprekken. Dat mag binnen in een vergaderruimte, maar lekker samen naar buiten kan uiteraard ook!

Aanvullend aan deze persoonlijke sessies komt er ook een rode draad naar boven waar we binnen het team extra aandacht aan kunnen besteden. Denk hierbij aan:

  • Klantgerichtheid een boost geven! Verbeter de commerciële vaardigheden van jouw medewerkers

  • Up-Cross selling

  • Focus, planning, structuur en orde

  • Verschillende type klanten (zakelijk vs particulier, geïrriteerde/boze/agressieve klanten vs blije/gelukkige klanten)

  • Gastheerschap | hospitality mindset

Op een inspirerende, praktische en plezierige wijze wordt in een interactieve sessie van 1,5 uur bewustwording rond klantgerichtheid of een van de andere bovenstaande onderwerpen gecreëerd. Alles bij elkaar zullen het sessies zijn met veel ruimte voor persoonlijke verhalen, ervaringen en ideeën.

Onderliggende leerpunten zullen zijn:

Wie zijn wij? Wat stralen we uit? Waar gaan we op letten – eerste indruk – verbaal/non verbaal – hoe kom ik over – houding en gedrag – wat doe je wel wat doe je niet – kleine aanpassingen = grote verschillen.

We overleggen samen welke extra nadruk ik zal leggen per team; denk aan het teamgevoel, enthousiasme, waardering om er samen (weer) positief tegenaan te kunnen, gastheerschap/hospitality, etc.